Saturday, October 6, 2007


كنت فاكر .. أن الدنيا براءة و طيبة كله بيوعد كله بيوفي

كنت فاكر .. إن القسوة مش موجودة و لو موجودة لا يمكن تأذي

طلع الشر الأساس مفيش حب و إخلاص

و صعب تلاقي طيب واحد بين الناس

...

كنت فاكر .. إنك لما تلاقي الصاحب يفضل جنبك ما تفارقوش

كنت فاكر .. إنك لو اديته سرك كتمه كأنه ما سمعهوش

لقيت مفيش أصحاب كله جمايل مصالح

و لو احتجته مرة يقولك مالي صالح

...

كنت فاكر .. أنك لما تحب بقلبك يبقى حبيبك كل حياتك

كنت فاكر .. يبقى معاك فرحك و عذابك , لما تغيب يصون غيابك

اتاري الحب كدبة بيعيشها الموهومين

و الحب في الزمن دة للمال و الكدابين .

1 comment:

Zivago said...

الصداقة عموما شيء جميل لكن الصداقة التي تنشدها هي حلم بعيد المنال..قديما اعتبر العرب الخل الوفي من المستحيلات الثلاثة..اما الحب الملائكي فلا وجود له حتي في الروايات المرأة لم تعد ذاتها ولا الرجل كذلك ولا الزمن الذي يجمعهما معا هناك مثل انجليزي قديم يقول ولدت السعادة في السماء ولهذا ولدنا نحن علي الارض يوتوبيا التي تبحث عنها لن تجدها يا عزيزي..احداثياتنا تغيرت وفقدنا بوصلة الابحار في عالم لا يعرف الا القراصنة تحياتي